Veckans tidning

Birgitta Andersson har avlidit

Publicerad: (uppdaterad 9 februari 2026 kl 13:28)
Annons

Marks kommun flaggar idag på halv stång för att hedra minnet av Birgitta Andersson som under gårdagen avled efter en stroke. Birgitta har ett långt förflutet som förtroendevald och var under den här mandatperioden ordförande i kultur- och fritidsnämnden och ledamot i fullmäktige. Sorgen är stor och partikamraterna minns en engagerad och varm person.
– Hon var omtänksam och glad. Hon tänkte alltid mer på andra än sig själv. Hon ställde alltid upp och har alltid varit öppen mot hela föreningslivet i Mark. Vi kommer minnas henne med en oerhörd värme och hon är saknad. Våra tankar går främst till hennes man Göran, barn och barnbarn, säger Håkan Andersson, ordförande för Marks Arbetarekommun.

TEXT:

Johanna Molin
Carolina Kamperin

Bilagor

Laddar

Hur långt går Sverige i fotbolls-VM?

Tack för din röst
Du har redan röstat på den här omröstningen
Välj ett alternativ!