Veckans tidning

Flera dikeskörningar – här ställer snön till det i trafiken

Publicerad: (uppdaterad 7 januari 2026 kl 15:48)
Annons

MARK De stora snömängderna ställde till det i trafiken i Mark under onsdagen.

På Glumsevägen mellan Örby och Öxabäck fick en plogbil väja ner i diket när en bilist kom över på fel sida vägen. Ingen person ska ha blivit skadad men plogbilen fick bärgas.

På Fritslavägen, mellan Kinna och Kinnahult, körde en lastbil med släp ner i diket. Det fanns risk att ekipaget skulle välta och bärgare tillkallades. Ingen person ska ha blivit skadad där heller.

TEXT:

Simon Leppämäki

Bilagor

Laddar

Hur långt går Sverige i fotbolls-VM?

Tack för din röst
Du har redan röstat på den här omröstningen
Välj ett alternativ!