Veckans tidning

450-buss i diket: ”Jag halkade ner på golvet”

Publicerad: (uppdaterad 15 maj 2026 kl 15:54)
Annons

KINNAHULT Vid 14.15 på fredagseftermiddagen kom ett larm om en trafikolycka på Fritslavägen i Kinnahult, vid Harpebo.

– Det är en 450-buss som har kört ner i diket. Det är svårt för passagerarna att ta sig ut eftersom dörrarna ligger mot slänten. Men det finns inga uppgifter om personskador, säger Per Fägersten, vakthavande befäl på räddningstjänsten.

Det ska ha varit ett tiotal personer på bussen, som var på väg från Borås mot Kinna.

Efter en stund kunde alla passagerare ta sig ut ur bussen.

Mahir Elaseli var en av passagerarna på bussen.

– Allt var okej men på ett ögonblick körde bussen på höger sida och halkade ner i diket, berättar han.

– Jag tänkte först på mig själv, såklart. Jag hade inget bälte på mig och halkade ner på golvet. Jag kände att det gjorde ont i ryggen, berättar han vidare.

Bussen ska nu bärgas från platsen.

Artikeln uppdateras.

TEXT:

Simon Leppämäki
Moa Carlsson

Bilagor

Laddar

Hur långt går Sverige i fotbolls-VM?

Tack för din röst
Du har redan röstat på den här omröstningen
Välj ett alternativ!