KINNAHULT Vid 22:45-tiden inkom larmet till SOS. Enligt de initiala uppgifterna ska det handla om en olycka med flera fordon inblandade. Olyckan ska ha inträffat på Fritslavägen i Kinnahult, väldigt nära avfarten till Harpebo.
– Det är två personbilar som har kolliderat, enligt inringaren. Räddningstjänsten är på väg, men ingen ambulans är kallad i nuläget, säger Martin Olofsson, teamledare på SOS Alarm.
– Det har blivit en krock bakifrån. Vi är där nu och hjälper till med att få undan bilarna från vägen, säger Jonas Myrén, vakthavande befäl vid räddningstjänsten, till Markbladet klockan 22:57.
Vägen stängdes av i samband med räddningstjänstens arbete på platsen.