FOTSKÄL Vid klockan 11.50 på onsdagen kom ett larm om en trafikolycka utanför Fotskäl, på Förlandavägen.
– Det är en lastbil som ska ha vält. Ambulans och räddningstjänst är på väg, säger Emma Heimdal, teamledare på SOS Alarm.
Vägen är för tillfället avstängd, men hur länge är oklart.
– Lastbilen har vält ner i diket och föraren är kvar i bilen. Vi är framme på platsen om fem minuter, säger Per Fägersten, vakthavande befäl vid räddningstjänsten, till Markbladet klockan 12.05.
Räddningstjänsten lämnade platsen vid 12.50-tiden.
– Föraren av lastbilen fick åka med ambulans till sjukhus för kontroll, säger Fredrik Skattberg, vakthavande befäl vid räddningstjänsten.