En Markbo i 40-årsåldern åtalas misstänkt för att ha kört lastbil utan rätt behörighet – samtidigt som han höll en mobiltelefon i handen.
MARK Enligt åtalet var det i höstas som mannen ertappades med att köra lastbil samtidigt som han höll en mobiltelefon i handen.
Vid tillfället visade det sig också att mannen inte hade rätt behörighet för att framföra fordonet.
Nu åtalas mannen vid Borås tingsrätt för brott mot trafikförordningen, hastighetsöverträdelse och olovlig körning.
Han erkänner de två förstnämnda brotten, men förnekar olovlig körning.