Veckans tidning

Man åtalas efter färd i lastbil med mobilen i handen

Publicerad: (uppdaterad 21 maj 2026 kl 14:17)

En Markbo i 40-årsåldern åtalas misstänkt för att ha kört lastbil utan rätt behörighet – samtidigt som han höll en mobiltelefon i handen.

Annons

MARK Enligt åtalet var det i höstas som mannen ertappades med att köra lastbil samtidigt som han höll en mobiltelefon i handen.

Vid tillfället visade det sig också att mannen inte hade rätt behörighet för att framföra fordonet.

Nu åtalas mannen vid Borås tingsrätt för brott mot trafikförordningen, hastighetsöverträdelse och olovlig körning.

Han erkänner de två förstnämnda brotten, men förnekar olovlig körning.

TEXT:

Johanna Molin

Bilagor

Laddar

Hur långt går Sverige i fotbolls-VM?

Tack för din röst
Du har redan röstat på den här omröstningen
Välj ett alternativ!