Veckans tidning

Man körde lastbil utan körkort – var narkotikapåverkad

Publicerad:

En man i 55-årsåldern döms för grov olovlig körning, rattfylleri och ringa narkotikabrott efter att ha stoppats av polis i Marks kommun tidigare i år.

Annons

MARK Det var i mars som mannen körde lastbil utan körkort i Marks kommun och stoppades av polis. Vid kontrollen visade det sig också att mannen var påverkad av narkotika.

I förhör erkände mannen olovlig körning, men nekade till rattfylleri och ringa narkotikabrott.

Enligt domen från Borås tingsrätt döms mannen ändå för samtliga brott. Den olovliga körningen bedöms som grov eftersom mannen tidigare dömts för samma brott.

Påföljden blir böter på totalt 5 000 kronor.

TEXT:

Johanna Molin

Bilagor

Laddar

Hur långt går Sverige i fotbolls-VM?

Tack för din röst
Du har redan röstat på den här omröstningen
Välj ett alternativ!