Markbo körde bil utan körkort och med alkohol i kroppen.
MARK En man i 20-årsåldern från Marks kommun döms för grovt rattfylleri och olovlig körning efter att ha stoppats av polis i Mark i mars.
När polisen kontrollerade mannen visade det sig att han körde bilen utan körkort. Han togs med för provtagning på station, där alkoholhalten uppmättes till 0,53 milligram alkohol per liter i utandningsluften.
Borås tingsrätt dömer nu mannen till villkorlig dom och 50 timmars samhällstjänst. Om fängelse hade valts som påföljd skulle straffet ha blivit en månads fängelse.