Veckans tidning

Ung man döms för grovt rattfylleri

Publicerad:

Markbo körde bil utan körkort och med alkohol i kroppen.

Annons

MARK En man i 20-årsåldern från Marks kommun döms för grovt rattfylleri och olovlig körning efter att ha stoppats av polis i Mark i mars.

När polisen kontrollerade mannen visade det sig att han körde bilen utan körkort. Han togs med för provtagning på station, där alkoholhalten uppmättes till 0,53 milligram alkohol per liter i utandningsluften.

Borås tingsrätt dömer nu mannen till villkorlig dom och 50 timmars samhällstjänst. Om fängelse hade valts som påföljd skulle straffet ha blivit en månads fängelse.

TEXT:

Johanna Molin

Bilagor

Laddar

Hur långt går Sverige i fotbolls-VM?

Tack för din röst
Du har redan röstat på den här omröstningen
Välj ett alternativ!